Jak můžete zlepšit své vztahy na pracovišti nejen s kolegy ale i s nadřízenými?


Vztahy na pracovišti jsou nesmírně důležité, vždyť také v práci trávíme hodně času. Jak posilovat vztahy s kolegy i nadřízenými? Co je potřeba dělat? 

Jak můžete zlepšit své vztahy na pracovišti nejen s kolegy ale i s nadřízenými? 

V zaměstnání trávíme poměrně velkou část svého času, je tedy důležité, jak se na pracovišti cítíme, jak si rozumíme s nadřízenými nebo se svými kolegy. Vztahy na pracovišti mohou být dobré, uvolněné, přátelské, někdy ale taky právě naopak. Pokud se v zaměstnání necítíme dobře, s kolegy si nerozumíme a neustále s nimi bojujeme, může se to odrazit i na výkonnosti v práci a to samozřejmě neunikne pozornosti vedení. Jak se dají vztahy na pracovišti udržovat a jak si rozumět nejen s kolegy? 

žena v zaměstnání

Pozor na to, koho si pustíte k tělu 

Každý by si přál mít vztahy v práci co nejlepší, je skvělé, když si kolegové rozumí, umí nejen spolupracovat, ale i si povídat a zasmát se společně. S kolegy je dobré se podporovat, někdy v práci zažíváme úspěchy, jindy zase neúspěchy, ale vždy je lepší, když se navzájem lidé na pracovišti umí podpořit za všech okolností. Není to ovšem tak snadné. Pokud vidíte, že váš kolega je více houževnatý, čeká na každou chybu nebo si všímá, co děláte a neděláte, raději si ho držte od těla. Mnohdy pracovní vztahy přecházejí do roviny přátelské, což není špatně, ale jen za předpokladu, že tomu druhému můžete skutečně věřit. Je tedy dobré si dávat pozor na to, komu se v práci svěřujete a s čím. Odtažitost není na místě, ale je třeba umět rozeznat, koho si držet u těla a koho ne. Můžete si také předem vytyčit jisté mantinely. V práci není dobré rozebírat úplně všechno, pozor na to. 

pracovní tým

Nepomlouvejte, nevyplácí se to 

Na pracovišti jsou časté i pomluvy, směrem k vedení ale i k ostatním spolupracovníkům čas od času nějakou tu nevhodnou poznámku vypustí každý. Ale pozor na pomlouvání, to se také nemusí vyplácet. Zvláště pokud jste na pracovišti noví, nemusíte dobře odhadnout, co všechno si můžete dovolit. Buďte obezřetní, ale uvolnění, je vhodné chovat se mile, snažit se pomáhat a naslouchat. V kolektivu je třeba umět spolupracovat jako tým. 

Stejně tak jednejte s nadřízenými, pokud si plníte pracovní povinnosti dobře, snažte se vycházet i lidsky, ale pracovní vztahy vždy musí mít jisté hranice.